Gratuïtat del punt de recàrrega del cotxe elèctric

Gratuïtat del punt de recàrrega del cotxe elèctric

Al passat ple del mes de maig, des de TxA vàrem fer una interpel·lació sobre el punt de recàrrega de cotxes elèctrics que el govern ha instal·lat recentment al carrer Gran, just davant l’entrada del saló de Pedra. No cal dir que estem totalment a favor de la instal·lació d’aquests punts de recàrrega, però especialment estem a favor d’una aposta per un canvi de model, i creiem són els governs els que han de promoure i liderar
aquest canvi. Per tant, la instal·lació d’aquest punt de recàrrega no és pas un element de discordança entre TxA i el govern, però sí ho és la gestió que se n’ha fet, fruit de la improvisació.
Segons el govern aquella ubicació, enmig de l’antiga zona de càrrega i descàrrega, just a l’única zona de pas que hi ha entre els escocells, era la més idònia. Des de TxA no pensem el mateix, perquè aquesta ubicació dificulta l’únic pas que hi havia des de la calçada fins la vorera. Això implica que no hi ha pas per a molts dels actes que es realitzen al saló de pedra: la celebració de Carnestoltes, la dormida de gegants, la Cavalcada de Reis, el banc de sang, celebració de casaments, etc. A més d’això, el govern no ha previst fer cap mena de regulació d’aquesta zona i, per tant, quan hi hagi qualsevol esdeveniment o acte que es celebri al saló de Pedra
només tindrà accessibilitat des del Carrer Ramón Par. No hauria sigut molt millor desplaçar el punt per tal que no estigues al mig com el dijous…?

L’altra qüestió és: què passa amb la zona de càrrega i descàrrega? Per decisió del govern aquesta zona passa al primer tram de la pujada del carrer Ramon Par. És a dir, que ara els camions i furgonetes hauran de descarregar les mercaderies en pendent, com si això fos fàcil.
Ho considerem totalment forassenyat, les mercaderies cal descarregar-les en pla, en canvi la càrrega dels cotxes en pendent no suposaria cap problema.

Per últim volem incidir en el cost que té aquest punt de servei. De moment, el govern no ha previst cap taxa per a la utilització d’aquest servei i això suposa un cost estimat per a les arques municipals d’entre 10 i 15 mil euros anuals. El problema no és tant l’import, que també, sinó que no s’estigui aplicant cap taxa pel consum d’electricitat als usuaris del cotxe
elèctric. Cal recordar que la resta d’usuaris paguem el preu del cost de transportar-nos, bé perquè paguem el combustible dels automòbils, bé perquè paguem el preu del bitllet d’autobús. És a dir, tots paguem per qualsevol mena d’energia que ens transporti d’un lloc a un altre, i no entenem que els usuaris que utilitzen electricitat no la paguin. Diuen que ho fan “per incentivar l’ús del cotxe elèctric”, i hi podríem arribar a estar d’acord si es bonifiqués una part del cost, però regalar tota la electricitat? Creiem que això és un greuge comparatiu; hi ha molts altres sistemes d’energia verda que, encara que estiguin bonificats, no són pas de franc:
els vilatans paguem per la instal·lació de plaques solars i per la instal·lació de qualsevol energia renovable per a ús privat.

El govern diu que aquest punt de recarrega és tot un èxit, que hi van molts usuaris a utilitzar el servei, és clar, si és de franc…