L’ABS d’Argentona: professionals de la cura al servei dels vilatans.

L’ABS d’Argentona: professionals de la cura al servei dels vilatans.

Fa setmanes que des de TxA vàrem demanar a la direcció de l’Àrea Bàsica d’Argentona una trobada per tal de poder intercanviar impressions i tenir coneixement de primera mà sobre l’estat dels professionals de la salut i de la situació del Covid-19 a Argentona. Des de la direcció de l’ABS i l’alcaldia varen creure oportú aprofitar aquesta trobada per fer-la extensiva a tota la resta de grups municipals de l’Ajuntament per tal d’informar a totes les formacions alhora. I TxA hi vàrem estar d’acord ja que el tema era d’interès de TOTS.

Quan TxA vàrem sol·licitar aquesta trobada amb els responsables professionals de l’ABS, ho vàrem fer per tenir informació sobre l’estat del Covid, però especialment per saber de primera mà com estaven ells, els professionals, i com havien viscut l’allau de feina que els ha sobrevingut els darrers mesos. També ho vàrem fer per tornar-nos a posar a disposició d’ells per al que calgués. Després de l’intercanvi d’impressions, la demanda dels professionals va ser clara i directa. Van demanar, aferrissadament, que féssim difusió de dues peticions: d’una banda, que les gestions que es poden fer des del portal online “La meva salut es fessin per aquesta via. No cal anar a l’ABS i saturar més el sistema per demanar un certificat de vacunació del Covid o el Certificat Verd Europeu. Tot això i molt més es pot fer via telemàtica, és més còmode per nosaltres i ajudem a no col·lapsar el sistema de manera presencial. Per descomptat que hi ha col·lectius que no tenen accés telemàtic, i és precisament per a ells que, els que sí tenim eines i accés n’hem de fer ús per tal de deixar-los la via presencial lliure.

Però la petició més important la varen fer de manera reiterada i transversal durant tota la conversa: PACIÈNCIA. Els professionals demanen explícitament que la ciutadania tinguem paciència. Si es triga a agafar el telèfon és perquè l’administrativa o la infermera està atenent una altra trucada, si cal fer cua és perquè els professionals estan atenent algú altra o tramitant algun document. No s’estan tancats al despatx sense fer res, encara no que no els veiem corrents nerviosos pels passadissos. Gestionar una pandèmia no és fàcil, cal tenir confiança amb els professionals de la salut i els gestors sanitaris, segur que s’equivoquen, però… qui està ensenyat per gestionar una pandèmia mundial?  Després dels esforços ingents que estan fent, “surfejant” onada rere onada, fent hores extres per vacunar massivament, el mínim que els podem oferir és PACIÈNCIA.

Tots Per Argentona volem també fer un reclam al Departament de Salut perquè es doti amb un reforç de personal. L’augment de feina, atenció i burocràcia que no es veu darrera de la tasca que fan els sanitaris i administratius/ves necessita de més suport en personal, i també així, poder donar descansos merescuts després de més d’un any de pandèmia constant. I un altre reclam a l’Ajuntament d’Argentona: el Consorci Sanitari del Maresme té moltes dificultats per mantenir el nivell de serveis necessari. L’Ajuntament ha de fer sentir la seva veu, clara i contundent, per defensar la salut de tots.

Reiterem el nostre agraïment als professionals de l’ABS d’Argentona, i el fem extensiu a tota la resta, per la seva gran tasca sanitària i social que sovint no rep prou suport i reconeixement.